Pictograma
Giuseppe Borsalino s-a nascut in Alessandria – Italia in 1834. Dupa o experienta ca ucenic si apoi ucenic in orasul sau, a lucrat timp de sapte ani in fabrica de palarii Berteil din Rue du Temple in Paris, obtinand statutul de Maestru palarier. La un an dupa intoarcerea sa in Italia, Giuseppe si-a deschis primul atelier intr-o curte de pe Via Schiavina in Alessandria impreuna cu fratele sau, Lazzaro. Este inceputul unei povesti care va trai mari succese si satisfactii imense, devenind o legenda.
Cresterea
Giuseppe intelege ca a sosit timpul pentru a lua o decizie cu privire la viitorul companiei; bazandu-se pe ce a invatat in Anglia, Maestrul decide sa importe masini care au revolutionat industria productiei de palarii in Denton, Stockport si suburbiile Manchesterului. In 1897 Maestrul viziteaza fabrica de palarii Battersby din Londra iar legenda spune ca „fara a fi vazut, a inmuiat batista intr-o cuva de gudron, luand astfel inapoi in Italia secretul englezesc de a face palarii bowler perfecte.
Schimbarea
Giuseppe Borsalino a murit in 1900 iar fiul sau, Teresio, a preluat conducerea companiei si a dovedit imediat ca isi indeplineste cu succes sarcina: productia de palarii a crescut de la 2800 bucati pe zi in 1901 la 5500 bucati in 1909, atingand recordul de doua milioane de palarii produse in anul 1920. In acelasi an, compania a castigat Marele Premiu la Expozitia Universala de la Paris. In 1905 compania devine o societate pe actiuni. Cu Teresio la conducere, in 1911 compania colaboreaza cu Marcello Dudovich, ceea ce a dus la un moment de cotitura in istoria panourilor de publicitate: in urmatorii ani, fotografiile publicitare de la Borsalino se numara printre cele mai bune din acea vreme.
Cand Teresio Usuelli, ultimul mostenitor al familiei Borsalino, a parasit compania, a predat pozitia de presedinte lui Vittorio Vaccarino. La inceputul anilor 90, Borsalino a fost cumparat de un grup de intreprinzatori din Asti, a carui intrare marcheaza inceputul unui nou impuls pentru companie, in special in domeniul care a fost dintotdeauna punctul sau forte, exportul.
Mostenirea
„In trecut am creat generatii de stil...astazi cream stilul noilor generatii”
Astazi, Borsalino detine zece puncte de vanzare cu un singur brand in Italia si unul in Paris; in plus brandul Borsalino este de asemenea vandut in cele mai elegante buticuri si in cele mai prestigioase magazine din lume: Bergdorf & Goodman, Barney’s, Saks Fifth Avenue, Neiman Marcus, Harrod’s, Selfridges, Galeriile Lafayette, Printemps, Bon Marche, Isetan si Imaru, pentru a numi doar cateva. Bogati si faimosi, precum si celebritati cum ar fi Johnny Depp, Leonardo Di Caprio, Denzel Washington, Justin Timberlake, Kate Moss, Nicole Kidman, Naomi Campbell si John Malkovich sunt imortalizati purtand stilul unic al legendei vii a celei mai prestigioase marci de palarii din lume.
150 de ani
In 2007 Borsalino a sarbatorit 150 de ani in Galeria Vittorio Emanuele din Milano, acordand un omagiu fondatorilor sai cu doua palarii numite „Giuseppe” si „Teresio” in editie limitata.